SvapMan testaa radiota! Testi paikkana on 8-kerroksinen kerrostalo asunto, joka sijaitsee hissin konehuoneen välittömässä yhteydessä. Laskin hitaasti kolmeen ja nostin korvakuulokkeet korville. Saavutus oli huikea näin korkella, jossa ilman happi pitoisuus on pienempi, kuin Veitsiluodon pohjois-puolella. Väänsin volymin isommalle ja paukautin POWER näppäintä. Korviini iskeytyy helvetinmoinen vaijerin pätkä, joka on juuri irronnut hissin katosta. Kohina korvissani hiljenee loogisella tavalla, kuin väännän volyymiä pienemmälle. Aloitan kanavan hakemisen... Ensimmäinen kanava, joka osuu kohdalle (Klo 1:33) on FM 93.2MHz. Se on Radio Mafia. Näin viisi minuuttia kuunneltuani en saa sanoista selvää. Se tietenkään ei ole mikään ihme, koska minä en ole mikään Venäjän tulkki. Taitaa olla aaria... ...no olkoot vaikka hehtaaria... ...seuraava aaltopituus on FM 97.3MHz. Ja se on Radio Suomi. Täällä kuuluu, jotain mongerrusta ja kertomus Intialainen tosi tapahtumiin perustuva rakkaus tarina, jota seuraa Bombein versio, joku Bondi tunnari kopio. Kanava kahlaus jatkuu... Seuraavaksi osuu kohdalleen FM 103.1MHz, joka tunnetaan Oulun seudulla nimellä Radio Mega... Täällä ohjelmassa on Mega Music Box, jossa soi vanhaa ja uutta iskelmä musiikkia. Korvissani kuuluu kappale, jonka kerto säe on suunnilleen tällainen: ...SLIPS SLAIDING IN WAY... Yö valot ovat jo sammuneet ja uusi päivä valtaa uutta sijaa päivän uuden tapahtumille. Taksit ovat vallanneet katu kuvan jo täysin. Minä olen uhrautunut kuuntelemaan ja katsastamaan kanavia. Sitten siirryn AM alueelle. 612kHz. Hiljaisella korviini kantautuu ostovimma musiikkia, jota suorastaan tungetaan puristimilla korviin. Kappale loppui ja nyt vuorostaan kuuluu aika merkki ja alkaa venäläiset uutiset. Linja pätkii hiukan, joten päätän vaihtaan kanavaa. Seurava on 630kHz, jossa kuuluu koneeni näppäin painallukset. Mielenkiintoista tosiaan. Taustalla kuuluu ovikellon soiminen. Taitaa olla Ruotsia. Seuraava on 747kHz. Jaa eipä saa kunnolla selvää. 801kHz. Ah vihdoinkin puhetta, josta saa selvää edes jonkin verran. Taitaa olla taas jokin venäjän kanava. Helvettiin täältä. 1044kHz RANSKAA!! ja lujaa tulee!! Mies selitää, jotain kaloista ihan selvästi. 1179kHz EIKÖ NOISTA RUOTSALAISISTA PÄÄSE EROON!!!!!!! 1314khz Voi vittu vieläkö näitä riittää!!! Jaa. No on niillä ainakin hyvä musiikki maku! 1494kHz Täh lisää ryssiä. Mainoksia ihan selvästi. Mitähän lie mainostavat. OOOOOOO! Technoa ja se olikin kaliisti maksettu tauko. Mitä ei voi olla totta Terent et Darby vai mikä se oli en nyt muista mikä se oli. No, kuitenkin kappale on tuo... ...hetkinen... ...pitää kaivaa levy arkistoja... ...ei nyt löydy se ei ole se Then She Kissed Me vaan se jossa on se siedettävän näköinen naisihminen. Jaa nyt siirryttiin kotimaa rules linjalle. Ja pois... Ja muuta ei sitten täältä tällä kertaa löytynytkään. Syynä on se, että televisio, kone, herätys kello, naapurin mummo, kulmahiomakone, hieroma- sauva, kaukosäädin, viereinen voimalinja, ja monet muut tuottivat niin paljon häiriöitä. Taidan tästä siirtyä punkan pohjalle. Seuraavassa numerossa SvapMan kestävyys testaa uusia tennis-sukka malleja kaksi metrisellä falloksella. Siis ole varuillasi lentäviä lahja pupuja! _ _ ( \ / ) \ \ / / ( o o ) = + = / W \ /_______\